În perioada 28-29 septembrie 2024, Timișoara a fost gazda celei de-a șaptea ediții a UVT Liberty Marathon, un eveniment dedicat promovării unui stil de viață activ și sănătos. dm România, un vechi partener, a adus și în acest an noutăți și surprize pentru participanți. Maratonul a reunit alergători de toate vârstele și nivelurile de experiență, transformând orașul într-un veritabil centru al mișcării. Un aspect remarcabil al evenimentului a fost participarea doamnelor și domnișoarelor la cursa de 2 km, care au contribuit activ la combaterea sărăciei menstruale. Pentru fiecare participare feminină, dm România a donat produse de igienă menstruală către Asociația „Pe Stop”, sprijinind asociația în eforturile lor de a asigura accesul femeilor din medii vulnerabile la resursele necesare pentru gestionarea sigură și demnă a menstruației. În plus, dm România își propune să susțină și să încurajeze un stil de viață activ în rândul femeilor, iar acest maraton reprezintă o inițiativă valoroasă care promovează sănătatea și bunăstarea comunității.
Alergare în fuste tutu
Pentru prima dată în istoria competiției, UVT Liberty Marathon a avut loc pe parcursul a două zile, incluzând curse de la 2 la 42 de km. Sâmbătă, 28 septembrie, dm România și UVT Liberty Marathon au pregătit o surpriză specială pentru femei. Toate participantele la cursa de 2 km au primit pe lângă tricoul de alergare și produsele destinate unui stil de viață sănătos și o fustă tutu, simbolizând angajamentul față de cauza socială ce combate sărăcia menstruală.
„dm România se alătură frumoasei inițiative ce privește combaterea sărăciei menstruale, în cadrul unor acțiuni mai ample din concern. Astfel, reafirmăm angajamentul nostru față de sănătatea comunității și ne implicăm activ în îmbunătățirea acestei stări. Mulțumim UVT Liberty Marathon pentru sprijinul acordat în mijlocirea acestei inițiative, prin care am donat peste 1.600 de produse esențiale de igienă menstruală Asociației «Pe Stop», subliniind importanța acestei cauze. Fusta tutu oferită alergătoarelor de 2 km simbolizează nu doar donația noastră, ci și determinarea de a aduce în prim-plan o problemă, care afectează multe femei. Este esențial să acționăm pentru a genera schimbări pozitive în societate”, a declarat Daniela Jordanovski, manager marketing și achiziții și regiune vânzări dm drogerie markt.
Această inițiativă a fost bine primită de comunitate și a subliniat importanța solidarității și a sprijinului reciproc. Produsele ajung la cele 80 de femei, care fac parte din Rețeaua Demnității, proiect sub umbrela „Pe Stop”. Este vorba despre beneficiarele de la Centrul Aidrom și Centrul de Primire în Regim de Urgență din Timișoara.
„Sărăcia menstruală este, din păcate, un fenomen sistemic care afectează în jur de 1 milion de fete și femei din România și despre care discutăm (încă) prea puțin. Prin Rețeaua Demnității ne-am propus să ajungem la cât mai multe dintre ele prin intermediul echipelor locale, care se orientează cel mai bine în comunități. În Timișoara avem 2 echipe care s-au înscris la ediția a II-a a acestui proiect și care, în urma sprijinului oferit de dm, vor putea ajuta cele 80 de beneficiare cu pachete de îngrijire completă, timp de câteva luni. Ne onorează și responsabilizează acest ajutor. Mulțumim celor care s-au înscris la această cursă cu gândul la cele mai puțin norocoase, numai împreună putem reuși să oferim un strop de demnitate în plus!”, a transmis Alexandra Tănase, vicepreședintele Asociației „Pe Stop”.